Home

NRC Charity Awards, studenten maken advertentie voor Mensa Fonds


De NRC Charity Awards
zijn in 2011 in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om zowel grote als kleinere goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs. Elk goed doel maakt kans op een communicatiecampagne, bestaande uit een print-advertentie en online campagne, ontwikkeld door het aanstormend talent van Willem de Kooning Academie . Een unieke kans! En dit jaar is het Mensa Fonds erin geslaagd om een plek te veroveren.

Animo groot Ruim 300 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd om kans te maken op een creatieve communicatiecampagne ontwikkeld door aanstormend talent van Willem de Kooning Academie. Uit dit reusachtige aantal inzendingen is Mensa Fonds geselecteerd. Dit betekent dat twee studenten van Willem de Kooning Academie onder begeleiding van docenten en topreatieven een krantenadvertentie en een banner voor ons gaan ontwikkelen. De advertentie en banner worden in juni/juli in de krant en op de website van NRC geplaatst. Bovendien maken we kans op een advertentie van 2 pagina’s en een banner op nrc.nl, die zowel in NRC Handelsblad als nrc.next wordt geplaatst.

Zichtbaarheid vergroten Een fantastische kans om

ons enthousiasme voor de kansen die hoogbegaafdheid biedt voor de samenleving te delen. De NRC Charity Awards en de daaruit voortkomende communicatiecampagne helpen ons bij het creëren van meer bewustzijn en het daardoor krijgen van nieuwe donateurs, nieuwe ambassadeurs en vrijwilligers. Ook hopen we op meer voordrachten voor onze eigen Awards en meer journalistieke belangstelling voor de uitreiking en de winnaars ervan, op meer aanvragen voor ondersteuning van projecten en op belangstelling voor c.q. actieve betrokkenheid bij onze activiteiten in algemene zin.

Ankie en Sophie

links Ankie van den Bogaert, rechts Sophie van Werven

Op 9 april vond de eerste ontmoetingsdag plaats. We ontmoetten er ‘onze’ studenten Ankie van den Bogaert en Sophie van Werven. De twee aanstormende creatieven zitten in het tweede jaar en zijn met veel enthousiasme gestart met het ontwikkelen van een creatieve campagne voor het Mensa Fonds. Zo gingen ze onder andere de straat op om mensen naar hun kennis van en mening over hoogbegaafdheid te vragen. In een tweede meeting op 26 april presenteerden ze ons hun eerste creatieve voorstellen. We kunnen niet wachten om het eindresultaat te zien!

In de krant Tussen 16 juli en 10 augustus 2018 worden de print-advertenties gepubliceerd in NRC Handelsblad, nrc.next en op www.nrccharityawards.nl. De online campagne zal op de website van NRC worden geplaatst. Van 16 juli tot en met 17 augustus 2018 krijgt het publiek de kans om op hun favoriet te stemmen. Daarnaast zal een vakjury onder leiding van NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch alle inzendingen beoordelen en drie winnaars selecteren. Op dinsdag 28 augustus worden de winnaars van de publieks- en vakjury bekendgemaakt.

Via de website houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen rondom de campagne van het Mensa Fonds. Op de site van NRC Charity Awards vind je informatie over alle kandidaten.