Persbericht awards 2017

Het persbericht kunt u hier downloaden

Persbericht Hilversum, 13 november 2017

Persbericht
Alja de Bruin-de Boer, Fleur Terpstra en Corina de Boer winnen de Mensa Fonds Awards 2017
Op 11 november 2017 werden in de stijlkamers van het prachtige Maarten Maartenshuis te Doorn voor de vijfde keer de Mensa Fonds Awards uitgereikt. Ruim 120 mensen waren te gast op landgoed Zonheuvel uit waardering voor de negen genomineerden en vanwege het feestelijke programma.
De presentatie was in handen van Leila Prjnavorac die samen met Mensa Fonds voorzitter Grethe van Geffen de gouden enveloppen opende en de drie winnaars bekend maakte: Alja de Bruin-de Boer, Fleur Terpstra en Corina de Boer.

Uit het juryrapport:
Corina de Boer – Mensa Fonds Award 2017 in de categorie Maatschappij: Omdat zij jarenlang op de achtergrond een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het organiseren en uitbouwen van de SlimmerIQuiz waarmee direct en indirect aandacht wordt verkregen voor hoge algemene intelligentie, heeft Corina de Boer de Mensa Fonds Award 2017 in de categorie Maatschappij gewonnen.
Fleur Terpstra – Mensa Fonds Awards 2017 in de categorie Onderwijs: Vanwege haar combinatie van ervaring en juridische kennis van het onderwijs, waarbij ze anderen prikkelt en uitdaagt om meer oog te hebben voor de behoeften van hoogbegaafde kinderen in het onderwijs, heeft Fleur Terpstra de Mensa Fonds Award 2017 in de categorie Onderwijs gewonnen.
Alja de Bruin-de Boer – Mensa Fonds Award 2017 in de categorie Werk: Vanwege haar ethische handelen en zichtbaar grote inzet binnen het werkveld van hoogbegaafdheid, waardoor hoogbegaafdheid optimaal kan worden benut, heeft Alja de Bruin-de Boer de Mensa Fonds Award 2017 in de categorie Werk gewonnen.

De lezing van voormalig Award winnaar Wilbert Paulissen was zeer interessant, hij sprak vanuit zijn ervaring als hoofd Recherche Landelijke Eenheid over actuele zaken. Zo legde hij onder meer uit hoe het “outside the box” denken een waardevolle aanvulling is op de doe-cultuur van de politie.
Na de overhandiging van de prijzen en het maken van foto´s was het tijd voor felicitaties en fijne ontmoetingen tijdens de door Stichting Mensa Fonds aangeboden borrel en daarmee besloten we een fantastische middag, met bijzondere genomineerden en drie winnaars die de extra waardering voor hun positieve inzet op het gebied van hoogbegaafdheid zeker verdiend hebben.

Volgende Mensa Fonds activiteit: de benefietveiling op 4 februari 2018 in Amsterdam. Wees welkom!

Algemen informatie.
Het Mensa Fonds is in 2013 opgericht en zet zich ervoor in dat de talenten van hoogbegaafden worden benut en de betekenis van hoogbegaafdheid voor de samenleving meer zichtbaar wordt. Dit realiseren wij door kennis te verspreiden over hoge algemene intelligentie, maar ook door bijzondere prestaties aan te moedigen en projecten en onderzoek te ondersteunen. Het Mensa Fonds is gelieerd aan de Vereniging Mensa Nederland met ruim 4500 leden.
Meer informatie over het Mensa Fonds en de Mensa Fonds Awards vindt u op www.mensafonds.nl of neem contact op met Karina Ahles-Frijters, bestuurslid Stichting Mensa Fonds, PR & Communicatie. Tel 06-2278.4816, PR@mensafonds.nl.